Στα πλαίσια του project που υλοποιείται στον Αισθητικό Γραμματισμό με υπεύθυνη καθηγήτρια την κα Κατράκη Ήρα , ομάδα εκπαιδευομένων του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Μαντουδίου Λίμνης Αγ.Άννας πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη στο Λύκειο Ελληνίδων Χαλκίδας. Εκεί μας υποδέχτηκε και μας ξενάγησε στο χώρο η διευθύντρια του Λύκειου Ελληνίδων Κωνσταντινίδου Ακριβή την οποία θέλουμε να ευχαριστήσουμε ιδιαίτερα για την ενημέρωση και την φιλοξενία που μας παρείχε.
Το Λύκειο Ελληνιδων Χαλκίδος ιδρύθηκε το 1954 με πρώτη Πρόεδρο τη Βούλα Ξυπολιά. Το 1955 σταμάτησε η λειτουργία του, για να επανιδρυθεί το 1958 με Πρόεδρο τη Λίζα Μάλλιου. Δημιουργήθηκε μετά από επίμονη προτροπή της Χρυσούλας Καλλία, συζύγου του τότε υπουργού Δικαιοσύνης Κ. Καλλία, ο οποίος είχε ευβοϊκή καταγωγή και στενούς δεσμούς με την Χαλκίδα. Είναι αξιοσημείωτο ότι στο τέλος του 1998 το ΛΕΧ απέκτησε πλέον μόνιμη στέγη στο αρχοντικό της Λίζας Μάλλιου, το οποίο παραχώρησε ο Δήμος Χαλκιδέων.
Οι μαρτυρίες που έχουμε από τον τοπικό Τύπο της εποχής φανερώνουν την ενθουσιώδη υποδοχή που επιφύλαξε η κοινωνία της Χαλκίδας στο ΛΕΧ. Η πρώτη επίσημη εκδήλωσή του πραγματοποιήθηκε στις 22 Μαρτίου 1959 με τη συνδρομή του Κεντρικού Λυκείου, και με την ευκαιρία της εθνικής επετείου, στον κινηματογράφο «Ορφεύς». Περιελάμβανε μουσικό πρόγραμμα, απαγγελία από την μεγάλη Χαλκιδέα ηθοποιό Ελένη Χατζηαργύρη και ελληνικούς χορούς από κορίτσια του Κεντρικού Λυκείου.
Το 1958 λειτούργησαν τα εξής τμήματα: α) Ηθικής Προστασίας Παιδιού, το οποίο φρόντιζε άπορα και ασθενικά παιδιά και πρόβαλλε δωρεάν ταινίες μορφωτικού και ψυχαγωγικού περιεχομένου στο Α΄ Γυμνάσιο Αρρένων Χαλκίδας, β) τμήμα Μητέρων και Παιδαγωγών, το οποίο ίδρυσε κέντρα αναλφάβητων μητέρων στα οποία διδάσκονταν από μέλη του ΛΕΧ γραφή και ανάγνωση, γ) τμήμα Μικροτεχνίας Ελληνικής Τέχνης, το οποίο παραδίδονταν μαθήματα κατασκευής κοσμημάτων και άλλων κοσμητικών μικροαντικειμένων με θέματα από την αρχαία, βυζαντινή και νεοελληνική τέχνη, δ) τμήμα Εθνικών Ενδυμασιών, με κύρια φροντίδα την περισυλλογή και διάσωση τοπικών ενδυμασιών καθώς και τη κατασκευή πιστών αντιγράφων.

